
Kontaktinformation
Så här fungerar felanmälan
Kontrollera din utrustning
Innan du gör en felanmälan är det bra om du startar om din utrustning, tjänstefördelaren, datorn, router, tv-box etc. När du har dragit ut alla strömsladdar väntar du ca 10 minuter innan du kopplar in dem igen.
Innan du gör en felanmälan är det bra om du startar om din utrustning, tjänstefördelaren, datorn, router, tv-box etc. När du har dragit ut alla strömsladdar väntar du ca 10 minuter innan du kopplar in dem igen.
Så här går en felanmälan till:
- Kontakta din tjänsteleverantör.
- Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
- Tjänsteleverantören löser ditt problem eller upptäcker att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
- Tjänsteleverantören kontaktar i sin tur stadsnätet för att göra en felanmälan.
- Stadsnätet felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
- Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.